Plemiona.net

Forum poświęcone grze internetowej plemiona.pl


#1 2008-02-16 15:03:12

Columb

A_D_M_I_N

Skąd: takie pomysły?
Zarejestrowany: 2008-02-13
Posty: 202
Punktów :   
WWW

Jednostki

JEDNOSTKI




W grze plemiona są bardzo zróżnicowane jednostki. Każda z nich ma inny atak, obronę i  "siłę".
Każda z nich jest niepowtarzalna. Pora więc opisać wszystkie z nich.


Jeśli screeny się nie wyświetlą proszę o odświeżenie strony


Screen ze światów:  3,4,5,6,7,8,9,11,12,13,14 oraz 16


http://img177.imageshack.us/img177/2597/scr6qq4.jpg


Screen ze światów:  1,2,10 i 15.


http://img171.imageshack.us/img171/716/scr7zl9.jpg


------------------------------------------------------------------------------------------------


Tak więc przejdźmy do rzeczy:

Przypomnę jeszcze, iż jednostki, które podaje by zrekrutować są minimalne, także można mieć więcej. Należy jednak pamiętać o zagrodzie.

Opisy jednostek poniżej


http://pl4.plemiona.pl/graphic/unit/unit_spear.png


Pikinier- Jedyna jednostka dostępna bez badania i na samym początku naszej gry. By ją zrekrutować wystarczy mieć koszary i surowce
Na samym początku boardzo dobra jednostka- dobra i do ataku i do obrony.
I nawet nie porusza się tak wolno- napewno szybicej niż miecze.
Jeżeli nie mamy surowców a zrekrutowaliśmy wcześniej odpowidnią ilość PIKÓW, możemy plądrować pobliskie wioski- najlepiej opuszczone, jeśli nie chcemy być atakowani ze strony innych graczy.
Po zbadaniu mieczników, można używać jako wojsko OFENSYWNE(atakujące).

http://pl4.plemiona.pl/graphic/unit/unit_sword.png

Miecznik- Jednostka dotępna po wybudowaniu kuźni oraz zbadaniu jej. Wyśmienita do obrony lecz bardzo powolno, bo aż 22 minuty na pole. Znakomicie zdaje sprawdzian z OBRONY, czyli DEFENSYWY. Na początku radzę zrekrutować do 100 mieczników, połowe z tego mogą stanowić PIKINIERZY. Tymi wojskami nie atakujemy!, ponieważ one nie nadają się do tego.
Mogą rozwialić się "o mur" Jak to mówią

http://pl4.plemiona.pl/graphic/unit/unit_axe.png

Topornik- Kiedy dosyć będziemy mieli atakowania PIKINIERAMI a nasza kuźnia osiągnie 2 poziom, pora zrekrutować TOPORNIKÓW- czyli wojsko nadające się idealnie do ataków na innych.
Niestety mają słabą obronę- lecz atak, jak na wczesne staduim gry- bardzo dobre.
Gdy ktoś nas atakuje kilka minut wcześniej(do 10 minut, nie później) wysyłamy do opuszczonych wiosek jako "pomoc", ponieważ podczas ataków nie opłaca się ich trzymać we wiosce, gdyż tylko stracimy wojsko, a później możemy "skontraatakować".
Gdy będziemy mieli 50 PIK, 100 MIECZY, zrekrutujmy...60 TOPORÓW, do tego 40 MIECZY i 20 PIK.

http://pl4.plemiona.pl/graphic/unit/unit_archer.png

Łucznik- Kuźnia na poziomie 5, kaszary również, cuż można innego jak nie zrekrutować łuczników! Jednostka obronna, czyli DEF. Słaba obrona przeciwko łucznikom, ale wyrządza wielkie(może nie wielkie, ale.. ) szkody kawalerii. Atak słaby, tak więc nie atakujemy innych, chyba, że opuszczone wioski. Tej jednostki nie opłaca się rekrutować, ale jeżeli chcemy, można wyszkolić 30-40 ŁUCZNIKÓW, 30 MIECZY, 50 TOPORNIKÓW i...25 PIKÓW

http://pl4.plemiona.pl/graphic/unit/unit_spy.png

Zwiadowca- Mamy stajnie? Znakomicie! Badamy zwiadowców i odrazu szkolimy kilku by zobaczyć co ta jednoska potrafi. Niestety plądrować nią się nie da, ani atakować ale za to możemy zobaczyć co kto ma w wiosce. Na kilku światach, by zobaczyć 'coś' musimy w kuźni zbadać na odpowiedni poziom, ale na s4 na przykład nie trzeba
To chyba tyle o tej jednostce. Szkolimy z 20 ZWIADOWCÓW i kilkanaście PIK, MIECZY i TOPORÓW.

Na tym stadium pojawiają się problemy z ludnością w wiosce. Nie martwcie się- wybudujcie zagrodę i wracajcie do budowy!

http://pl4.plemiona.pl/graphic/unit/unit_light.png

Lekki kawalerzysta- Stajnia na 3 poziomie? Nic innego jak rekrutujemy lekką kawalerią bardzo dobrą do szybkich ataków. Nie zbyt nadaje się do obony, ale i nie zawiedzie.
Ma dużą pojemność łupu, także można nią farmić pobliskie wiochy. Porusza się bardzo szybko- idealnie nadaje sie do "niespodzianek"
Na sam początkek wystarczy 30-40 Lekkiej.

http://pl4.plemiona.pl/graphic/unit/unit_marcher.png

Łucznik na koniu- Posiadając stajnię na poziomie 5-tym można zrekrutować Łuczników na koniu. Bardzo dobrz sprawują się przeciwko łucznikom. Nieco słabsi od Kawalerzystów, lecz nie aż tak Ja ich nie rekrutuje, lecz jeśli Wy chcecie to proszę bardzo... Wystarczy kilknaście.

http://pl4.plemiona.pl/graphic/unit/unit_heavy.png

Ciężki kawalerzysta- Druga- bo najdroższa jednostka w grze(oprócz szlachcica).
Jest "uniwersalna"- bo do ataku i obrony. Nie ważne czy atakujecie czy się bronicie- Ciężka zawsze zda egzamin Jest szybka, łup też nie mały. Na początku wyszkolcie...30-40 ciężkich.
Do tego po kilkadziesiąt MIECZY- topory możecie odstawić na dalszy plan, kilkanaście ZWIADU i LEKKIEJ JAZDY.


http://pl4.plemiona.pl/graphic/unit/unit_ram.png


Tarany- Pora wybudować warsztat a wraz z nim TARANY. Jednostka o słabym ataku- ale nie zrażajcie się - obronie nie złej, ale mogła by być lepsza. "Słabym ataku? Jak to? Przecież niszczy mur..." Otóż to! Niszczy mur! Jednostka uszkadzająca mury przeciwnika tak, by AGREASOR mógł "swobodnie przedostać się do wioski". W innych artykułach dowiecie się, że mur dodaje punkty obronne- a tarany je niszczą (te mury oczywiście ). Napewno jedną z wad taranów jest wolne poruszanie się (30 min/pole)- ale niektórzy używają ich jaki "straszaki", ponieważ idą porównywalnie długo jak szlachcic.
Nie radzę wysyłać ich "samych" do ATAKU, ponieważ mogą zginąć, jeśli byłoby tam choć "trochę" wojska.
Myślę, żę na początku nie będziecie niszczyli murów, ale możecie wybudować 10-20 taranów.
Ostrzegam, iż na początku tarany strasznie długo się robią- chyba 1h także możecie poczekać do warsztatu na poziomie 10.


http://pl4.plemiona.pl/graphic/unit/unit_catapult.png

Katapulty- Wymaganie to tylko() 10 lvl kuźni oraz 2 lvl warsztatu. Jednostka poruszająca się równie długo jak tarany, lecz niszcząca budynki, np. ratusz, koszary czy zagrodę. Brak łupu, niezły atak oraz obrona. Nie ma co opisywać, na początku nie rekrutujcie katapult, możecie zrobić to poźniej, po osiągnięciu wyższego lvl warsztatu.

http://pl4.plemiona.pl/graphic/unit/unit_knight.png

Rycerz- Właściwie druga jednostka dotępna bez badania, jedyne wymaganie to piedestał, w którym mieszkańcy wioski oddają mu hołd. Jedynym mankamentem "rycerzyka" jest jego długość rekrutowania- 6h . Można nim plądrować opuszczone wioski, ponieważ ma pojemność łupu 100- najwięcej ze wszystkich jednostek. Każdy gracz może posiadać jednego ryczerz na wioskę. Po niedawnym updacie wioski mogą posiadać piedestał, lecz rycerz nadal zostaje jeden. Walorem rycerza jest przyśpieszona pomoc, tzn. jeżeli wysyłamy pomoc wraz z rycerzem, to on przyśpiesza tą pomoc o kilkadziesiąt %.


http://pl4.plemiona.pl/graphic/unit/unit_snob.png

Szlachcic- Nooo..."Baron" wśród jesnostek. Drogi, ale dobry. Wymagania są spore, ale zato jakie efekty Jedyny 20 lvl kuźni (najwyższy), 10 lvl rynku oraz 20 lvl ratusza no i 1 lvl pałacu (przypomnę, iż na światach 3,4,5,6,7,8,9,11,12,13,14 oraz 16 lvl pałacu jest tylko na 1 poziom, na pozostałych światach możliwe jest wybudowanie pałacu na 3 lvl)
"Pijak" jak to mówią na niego , potrafi przejąć wioske przeciwnika. Ale nie tak szybko
By go zrekrutować potrzebujemy pałac a do tego monety- właściwie jedną monetę na 1-go szlachcica. Ten proces, by go wytłumaczyć początkowym graczom jest dosyć uciążliwy, ale Ja podejmę się tego wyzwania

Otuż:

1-wszy szlachcic = 1 moneta
2-gi szlachcic = 2 monety
3-ci szlachcic = 3 monety

I tak dalej

"Pijak" obniża morale. By przejąć wioche trzeba wysłać około 4 ataków, czasami 5.
UWAGA!!!: Pijaków wysyłamy pojedyńczo, ponieważ wysłanie 4-rech na raz nic nie da!

Jeżeli szlachcic zginie podczas ataku, nie musimy wybijać kolejnej monety, by go zrekrutować- wystarczy go wyszkolić, by znów być w jego posiadaniu!

Szlachcica nie wysyłamy samego, oczywiście z wsparciem.

Gdy już przejmiemy wioche, w zdobytej posiadłości mamy 25 morale. Najlepiej wraz z ostatnim atakiem jest wysłać wojsko OBRONNE.



To już wszystkie jednostki! Mam nadzieję, że "mini poradnik" Wam pomógł. Staram się robić kolejny o budowlach, ale to wymaga czasu. Dziękuję!



Wszystkie prawa zastrzeżone! Kopiowanie bez zgody autora ZABRONIONE


Grasz w plemiona? Super! Zobacz to, ale najpierw zapoznaj się z tym
Jeśli chcesz zrobić dla mnie banner lub button, skontaktuj się ze mną: 2351587

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.plwww blogoludziach.pl impreza